Constantin şi Elena

Un film pe care atunci când l-am văzut, nu doar că mi-a plăcut, dar m-a impresionat pentru că mi-am amintit cu drag de bunicii mei. Simpli, naturali, plini de iubire, filmul lui Andrei Dăscălescu duce cu gândul la ceea ce Lucian Blaga spunea: “Cred că veşnicia s-a născut la sat”. Un film documentar plin de căldură, despre o familie de ţărani bătrâni, Constantin şi Elena (bunicii realizatorului). Cei doi sunt urmăriţi de camera de filmat pe parcursul unui an şi îi vedem ocupându-se de treburile zilnice în gospodărie, îi ascultăm la biserică, îi vedem îşi petrec zilele...

Andrei Dăscalescu, regizor şi scenarist, a încărcat filmul integral (100 min.) pe YouTube, aşa că oricine poate să îl vadă gratis. Iată ce a declarat el:

"De ce mi-am pus filmul pe YouTube?

Duminica trecută am petrecut câteva ore cu bunicii mei din film, Constantin şi Elena. Timp de vreo 2 ore, cu poveşti şi argumente din experienţa lor, au încercat să mă convingă să-mi găsesc o fată "frumoasă la suflet şi gospodină", să nu (mai) umblu după fete frumoase de la oraş sau de prin alte ţări. Cât timp a durat discuţia, am retrăit aceleaşi sentimente care m-au determinat să fac un film documentar cu aceşti doi oameni simpli, normali şi minunaţi în acelaşi timp. Am simţit că vreau ca mai multă lume să-i cunoască, să-şi aducă aminte de viaţă adevărată, de iubirea dezinteresată, de speranţa unei vieţi împlinite spiritual... Constantin şi Elena nu sunt nişte oameni ieşiţi din comun, sunt nişte oameni normali, cu mintea la cap, o normalitate pe care noi, la oraş, am uitat-o cu desăvârşire.

"Filmul cu bunici" a avut succes în festivaluri din toată lumea şi am auzit de la spectatori fraza "Îmi aduc aminte de bunicii mei" din Argentina până-n Coreea de Sud. Viaţa de festivaluri a trecut, iar filmul nu are un distribuitor internaţional, putând fi găsit doar în România, pe dvd, în reţeaua Cărtureşti. Duminica trecută am simţit, din nou, că vreau ca mai multă lume să-i cunoască, să simtă o părticică din ceea ce simt eu când stau cu ei. Aşa că m-am hotărât să postez întreg filmul pe YouTube! Ieri, 9 ianuarie, Constantin şi Elena au împlinit 60 de ani de la căsătorie."

Vizionare plăcută!


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se formulează un obiectiv SMART?

Tîrgu Frumos - cele mai importante obiective turistice

Turism în Paşcani