Postări

Why ReDiscover Romania? A Canadian perspective...

Imagine
A Canadian’s Observations on Romania  Gelaine Santiago At the end of June, it will be almost 2 months since I first arrived in Romania and began my internship. Despite my 4 years in AIESEC and the travel preparation beforehand – mainly consisting of hours spent on Google and Wikipedia, reading about Romanian culture, language, politics, education, and all things Eastern European – life in Romania has been much more challenging, confusing, frustrating, and more amazing than I could ever have expected. First things first – what am I actually doing in Romania?  I came here with AIESEC’s Global Community Development Programme (GCDP) and I am working at a non-profit organization called Super Tineri ASIRYS. ASIRYS has largely operated out of the small town of Tirgu Frumos since 2008, and has recently expanded its operations into Pascani. As the Director of Organizational Development, I am largely responsible for establishing the new chapter of the NGO,  and essentially restr

Există o gaură în trotuarul meu

Imagine
Larisa Zugravu împreună cu Mihaela Filip şi Conelia Doleanu pregătesc un proiect de schimburi de tineri, pentru termenul limită 1 februarie, proiect dedicat tinerilor cu dizabilităţi de la Şcoala Specială Trinitas. Pentru că nu e prima dată când dezvoltăm un astfel de proiect, primul fiind "Journey in my special world", proiect scris şi coordonat de Larisa, vă propunem o poezie care oferă o imagine a filozofiei şi muncii făcute cu tineri vulnerabili. Există o gaură în trotuarul meu                                                                        Porţia Nelson Merg pe stradă în jos. Există o gaură adâncă în trotuar Cad în ea. Sunt pierdut... sunt fără ajutor. Nu este vina mea. Îmi ia o veşnicie să găsesc o cale să ies. Merg pe stradă în jos. Există o gaură adâncă în trotuar. Mă prefac că nu o văd. Cad în ea din nou. Nu pot să cred că sunt din nou în acelaşi loc Dar... nu este vina mea. Încă îmi ia o veşnicie să ies afară. Merg pe st

Do you believe in yourself?

Imagine
Motto:”Investeşte în tine azi, ca să  devii  povestea de success a zilei de  mâine!” Mark Twain spunea mai demult că paradoxul vieţii constă în faptul că în prima jumătate ai puterea să faci orice vrei, dar nu ai şi înţelepciunea necesară, iar în a doua jumatate ai înţelepciunea, dar nu mai ai puterea să faci ceea ce iţi doreşti. Şi, din păcate, trebuie să îi dăm dreptate. Dar asta nu înseamnă că suntem condamnaţi ireversibil la o soartă crudă. Bineînţeles că şi înţelepciunea, şi încrederea, şi maturitatea asumării propriilor fapte pot fi dobândite înainte ca noi să îmbătrânim şi să ne aflăm în imposibilitatea fizică de a mai face ceva. Dar pentru asta e nevoie de implicare, de acţiune, de dorinţă. Taina tinereţii nu stă în puterea de a face orice, ci în puterea credinţei ca POŢI  face orice, că înnoieşti mereu lumea… şi poate asta şi faci... eşti stăpân pe tine şi pe ea... Nu aş vrea ca aceste gânduri ale mele să devină o “instigare la cultură” ca cea a Paraziţilor, ci

Lista de verificare a unui proiect de schimb de tineret

Imagine
Da, cum spuneam într-un alt articol pe blog, pentru deadlineul 1 februarie, pregătim 6 proiecte internaţionale. Pentru că avem mulţi voluntari, la primul lor proiect, am considerat că o listă de verificare a unui proiect de schimb de tineret, ne va ajuta să dezvoltăm proiecte de succes!  Identificarea şi planificarea proiectului Ideea, schiţa proiectului şi ţările implicate, alegerea partenerilor, materiale pregătitoare. Selectarea şi întâlnirea echipei de lideri Planificarea întâlnirii, detalii practice şi pedagogice ale programului, planificarea şi împărţirea muncii, selectarea locului de desfăşurare a schimbului, strângerea fondurilor, alegerea specialiştilor/experţilor, etc. Implementarea activităţilor Întâmpinarea, cazarea şi instalarea, prezentarea programului, a liderilor şi a participanţilor, aşteptări, lista participanţilor, confirmarea aranjamentelor de călătorie, rambursarea cheltuielilor acceptate, distribuirea materialelor, evaluare şi concluzii, planuri

Cum creşti calitatea proiectelor tale TiA

Imagine
Tot din secţiunea "resurse culese de pe la traininguri", pe care le considerăm super-utile, dar şi din experienţa noastră, vă dezvăluim secretele celor mai importante secţiuni din formularul de candidatură. Citindu-le şi aplicându-le vă vor creşte şansele de succes atunci când depuneţi, implementaţi sau diseminaţi un proiect Tineret în Acţiune . PROGRAMUL ŞI METODE DE LUCRU Programul şi metodele de lucru sunt corecte şi eficiente dacă... capabilizează tânărul să interacţioneze cu ceilalţi are obiective educaţionale programul este bine echilibrat şi organizat e alocat timp pentru constituirea grupului, reflecţie şi evaluare există întâlniri informale care să creeze o relaţie bună în grup Programul şi metodele de lucru nu sunt adecvate şi au o slabă calitate dacă... nu este prevăzut un mediu sigur pentru comunicare şi interacţiune nu sunt prevăzute contacte cu comunitatea locală programul nu este bazat pe scopul şi obiectivele proiectului şi nu ofe

Concepte şi cuvinte cheie pentru Schimburile de Tineret

Imagine
Această secţiune conţine o descriere a celor mai uzuale concepte şi cuvinte cheie ce sunt folosite pentru descrierea schimburilor de tineret şi a activităţilor conexe, în contextul Programului Tineret în Acţiune .  Scop Raţiunea sau motivul care stau la baza unei activităţi. Animaţie / Animator Animaţia este un proces de pregătire şi implicare a participanţilor într-o activitate prin folosirea unor tehnici dinamice pentru a ilustra tema ce se vrea explorată. Un animator este acea persoană care facilitează acest proces şi încurajează interacţiunea dintre toţi membrii grupului prin promovarea unui participări active maxime. Cetăţenie, cetăţean activ Un sentiment de apartenenţă sau responsabilitate într-o comunitate şi, în general, implică conştientizarea drepturilor şi a obligaţiilor. Coordonator O persoană responsabilă cu supervizarea proiectului de la stagiul de planificare până la stagiul de evaluare finală, incluzând partea de administrare şi implementare a

Linii cheie pentru succesul unui proiect de includere

Imagine
Când pregăteşti şi implementezi proiecte de includere, un accent special trebuie să fie pus pe analiza profilului şi nevoile speciale ale tinerilor şi a abordare suportivă şi adaptată corespunzător. Un proiect TiA cu tineri cu oportunităţi reduse ar trebui încadrat într-un proces înainte şi după proiectul propriu-zis şi să nu rămână un eveniment izolat; programul TiA ar putea fi utilizat pentru diferiţi paşi în calea unui tânăr. Proiectele de includere ar trebui să se focalizeze pe competenţele tinerilor şi să urmărească dezvoltarea potenţialului lor , mai degrabă decât lipsurile sau problemele. Un parteneriat solid între organizaţii şi lucrătorii de tineret implicaţi în proiect ar trebui dezvoltat, bazat pe obiective, concepte şi metode agreate în comun. Proiectele ar trebui, pe cât posibil, să fie implementate în asociere cu alte programe de includere naţionale, regionale, locale şi cu persoane sau instituţii din afară contextului proiectului (familia, şcoală,

101 activităţi pentru descătuşarea ideilor

Imagine
Una dintre cele mai frecvente probleme atunci când scrii un proiect de educaţie non-formală, e lipsa de idei legată de metodele pe care să le foloseşti pentru a obţine rezultatele pe care ţi le doreşti. Iată un material util, pe care vi-l punem la dispoziţie într-o vesiune scanată, unde puteţi găsi 101 exemple de metode care să vă "descătuşeze" creativitatea şi să vă ajute în dezvoltarea activităţilor proiectului pe care vi-l doriţi.                                      

TIPS & TRICKS pentru proiectele cu tinerii din mediul rural

Imagine
Pentru că în curând e termenul limită Tineret în Acţiune (1 februarie), am răsfoit printre resursele pe care le-am obţinut la numeroasele traininguri naţionale la care am participat şi iată că am găsit câteva sfaturi utile privind scrierea propunerilor de finanţare în context TiA pentru includerea tinerilor cu oportunităţi reduse din mediul rural. Noi vă sfătuim să includeţi cât mai mulţi tineri din mediul rural în proiectele voastre, nu doar pentru puctajul suplimentar pe care îl puteţi obţine, ci pentru impactul incredibil pe care îl puteţi produce asupra lor.   ☺ Pentru tinerii din mediul rural limba străină (engleză în cele mai multe cazuri) este un obstacol pentru a participa la proiectele TiA (internaţionale). Proiectele ar trebui implementate pentru început (cel puţin) cu translatori sau metode vizuale cât mai multe.  ☺ În foarte multe ţări, o atenţie specială este necesară pentru a ţine tinerii în zonele rurale (ei părăsesc satele pentru a merge la oraşe, aşa numitu