New-media and dance camp

Primul proiect naţional, desfăşurat de ASIRYS în Tîrgu Frumos, a reunit dansul, fotografia şi instrumentele new-media cu scopul de a stimula participarea civică a tinerilor din România.

"New Media & Dance Camp" s-a adresat tinerilor cu vârsta cuprinsă între 14 şi 35 de ani din România, tineri pasionaţi de dans, fotografie şi/sau new-media. Principala activitate a proiectului a constat în desfăşurarea unei tabere în Tîrgu Frumos, în care 15 tineri împreună cu echipa de proiect au realizat 5 campanii sociale urmărind stimularea participării civice în rândul tinerilor prin intermediul instrumentelor new-media.

Tinerii, împărţiţi în 5 echipe, au realizat o coregrafie, o sesiune foto, iar la final un spot cu tema participare civică. De asemenea, echipele au recrutat din comunitate tineri pe care i-au învăţat coregrafia lor şi i-au transformat în actori sociali în cadrul campaniilor sociale de stimulare a participării civice, mai concret au realizat câte un eveniment în comunitate prin care au implicat tinerii şi cetăţenii. O dată cu startul acestui proiect a sosit din Mexic şi primul nostru stagiar: Carlos Andres Alvarado Jimenez, adus prin intermediul Programului U-Connect (AIESEC) şi care a fost alături de noi pe parcursul a aprox. 3 luni. 

Carlos Andres Alvarado Jimenez a fost fotograful, cameramanul, voluntarul, media-editorul… de fapt a fost, din iulie până în octombrie, omul din spatele Departamentului Media a celei mai active organizaţii de tineret din Tîrgu Frumos. Cum a ajuns în România? Pe siteul nostru puteţi citi un interviu complet: http://www.tirgufrumos.ro/interviuri/voluntari-interviuri/interviu-carlos-jimenez-targu-frumos/ 

NEW MEDIA & DANCE CAMP

Principala activitate a proiectului a constat în desfăşurarea unei tabere în Tîrgu Frumos, în perioada 1-7 august 2011, în care 15 tineri împreună cu echipa de management, voluntarii organizaţiei şi formatorul au realizat 5 campanii sociale ce au urmărit stimularea participării civice în rândul tinerilor prin intermediul instrumentelor new-media. Pentru a realiza cele 5 campanii sociale, tinerii au fost împărţiţi în cadrul taberei în 5 echipe. Procedura de acţiune a fost următoarea:
  • fiecare echipă şi-a ales o subtemă din sfera participării civice, menţionând 5 probleme ce pot fi rezolvate prin  implicare civică; 
  • fiecare echipă a realizat câte un plan de acţiune şi câte o coregrafie, 
  • participanţii au implicat tineri din comunitate în coregrafie şi în testarea campaniei pe care au propus-o,
  • au realizat câte un dans stradal şi câte o acţiune specifică fiecărei campanii sociale pe care au propus-o; 
  • pe tot parcursul taberei au fost realizate sesiuni fotografice şi mici filmuleţe, care ulterior au fost reunite sub forma unui spot de promovare a participării civice în rândul tinerilor pe 5 subteme. Aceste spoturi au fost diseminate prin intermediul intrumentelor new-media (blog, facebook, twitter,  site etc.) în mediul online.

Programul taberei a cuprins 8 ore de lucru, fiind bazat pe tehnici de educaţie nonformală, având următoarea structură:

  • primele 2 zile: jocuri de cunoaştere şi comunicare; aşteptări, temeri, contribuţii; prezentarea proiectului, a finaţatorului şi a problemei propuse; realizarea a 5 echipe; brainstorming idei de campanii sociale de stimulare a participării civice în România; dezvoltarea ideilor de campanie socială; urmărirea unor exemple de spoturi sociale, analiza unor studii de caz; împărtăţirea experienţelor proprii; idei de testare a campaniilor în comunitatea Tîrgu Frumos; plan de acţiune pentru 5 campanii;
  • zilele 3 şi 4: stimularea creativităţii prin jocuri nonformale: caricatura, masca; teatru-forum pe tema participare civică – extragerea de idei pentru realizarea dansurilor; eveniment intercultural – prezentarea fiecărei comunităţi de provenienţă a fiecărui participant; recrutarea de tineri din comunitate în trupele de dans, realizarea de fotografii în comunitate, strângerea de materiale media necesare realizării spoturilor de stimularea a participării active; finalizarea ideilor de campanii, prezentare, feedback; strângerea resurselor pentru a implementa ideile de campanii (fotografii, filmări); pregătirea evenimentelor de stimulare a participării active în comunitate; eveniment pe tema dansului: improvizaţie.
  • zilele 5 şi 6: executarea planurilor de campanii sociale în diverse locaţii; organizarea a 5 evenimente în comunitate; evaluarea evenimentelor prin diverse tehnici: interviu, fotografie, feedback scris.
  • ziua 7: finalizarea materialelor audio-video şi lansarea campaniilor sociale în mediul online; evaluarea taberei şi metode de follow-up; eveniment de încheiere.

Obiective şi rezultate:

Proiectul „New Media & Dance Camp” a condus la elaborarea a 5 campanii sociale  ce au dorit să promoveze participarea civică, îmbinând dansul, fotografia şi instrumentele new-media de comunicare (blog, reţele de socializare) şi valorificând abilităţile şi competenţele tinerilor pentru a convinge alţi tineri să participe civic.

Proiectul pe lângă cei 15 participanţi din toată ţara, a mobilizat peste 70 de tineri din Tîrgu Frumos şi zona rurală limitrofă pentru a realiza 5 acţiuni civice în cadrul a 5 campanii sociale de participare civică.

Fiecare echipă şi-a ales un nume, după valorile cheie ale organizaţiei, astfel că echipele au fost: Atitudine, Solidaritate, Implicare, Responsabilitate, Youth. Subtemele campaniilor sociale au fost:

 atitudine pentru promovarea talentelor locale; justificarea problemei acestei echipe a fost că în comunităţile mici în special, tinerii talentaţi au puţine oportunităţi de a se face remarcaţi. De asemenea, la evenimente precum „Zilele Oraşului” sunt alocate fonduri substanţiale pentru a aduce o vedetă din altă parte, pe când tinerii talentaţi ai comunităţii sunt de cele mai multe ori ignoraţi. Echipa „Atitudine” a organizat o activitate numită: „Serenadă pe Esplanadă” unde talentele locale au fost invitate pentru a susţine recitaluri şi unde toate echipele au prezentat dansul realizat în cadrul proiectului;
solidaritate cu tinerii cu dizabilităţi; justificarea problemei echipei „Solidaritate” a fost că tinerii cu dizabilităţi trăiesc izolaţi de restul comunităţii şi deşi aceştia pot avea multe talente, comunitatea nu are cum să le valorifice sau să le aprecieze datorită lipsei de comunicare. Grupul ţintă al proiectului a fost compus din tineri elevi ai Şcolii pentru copiii cu deficienţe mintale „Trinitas” Tîrgu Frumos, unde participanţii din echipa Solidaritate au petrecut câteva ore pentru a realiza cu 10 tineri cu deficienţe mintale,  activităţi precum dans şi origami; ideea a fost ca voluntarii şi participanţii „New-Media & Dance Camp” să le arate copiilor cu deficienţe paşi de dans, iar copiii cu deficienţe să-i înveţe pe tineri tehnici origami. 
implicare în lupta împotriva consumului de pastile pentru slăbit; justificarea alegerii acestei tema a constat în faptul că în general adolescentele, pentru a fi în trend sau la modă, aleg ca modalitate de a slăbi pastilele însoţite de o alimentaţie necorespunzătoare. De cele mai multe ori pastilele au efecte secundare, care mai devreme sau mai târziu duc la creşterea în greutate. Alternativa pe care o propune echipa „Implicare” este sportul însoţit de o alimentaţie corespunzătoare. Astfel că această echipă a realizat o competiţie sportivă, pe mai multe secţiuni (ciclism, role, viteză, maraton) la care au participant în jur de 50 de copii din Tîrgu Frumos şi unde s-au oferit ca premii diplome şi fructe, dorindu-se astfel promovarea unei alimentaţii sănătoase în rândul tinerilor;
responsabilitate în privinţa mediului şi faţă de timpul tău liber; problemele pe care le-au identificat participanţii din această echipă au fost timpul ridicat pe care îl petrec tinerii în faţa calculatorului şi faptul că de obicei în loc să reciclăm obiectele pe care nu le mai folosim, le aruncăm; spotul realizat de echipă a avut ca scop reducerea timpului alocat de către tineri calculatorului, iar evenimentul organizat a presupus un târg de schimb de obiecte desfăşurat în comunitate, la care toţi voluntarii au contribuit.
youth sau tinereţe a fost numele celei de-a 5-a echipe, aceasta a promovat faptul că indiferent de vârstă poţi să ai un spirit tânăr. Problema pe care au identificat-o a fost că tinerii şi copiii în dorinţa de a fi consideraţi maturi, uită să valorifice bucuriile tinereţii. De asemenea, maturii uită că pentru a te simţi tânăr e nevoie doar de un spirit tânăr. Evenimentul organizat de această echipă a fost un „Treasure Hunt” la care au participat 60 de copii din Tîrgu Frumos, iar spotul a reunit o combinaţie de declaraţii despre ceea ce înseamnă tinereţea.  

Spoturile rezultate:






Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se formulează un obiectiv SMART?

Tîrgu Frumos - cele mai importante obiective turistice

Turism în Paşcani