I love my project... Cătălin Benţa

Bună tuturor,

Iată-ne ajunşi într-un punct în care putem spune că suntem pe picioarele noastre: organizăm o tabără de trei zile la Muncel-Siret, folosind fonduri europene. Este etapa finală a unui proiect mai larg început în urmă cu trei luni prin care se încerca să se găsească în Târgu Frumos tineri dornici să înveţe. Să înveţe să folosească pentru ei banii europenilor. Îmi aduc aminte cum a fost la început: seri electrizante cu cel puţin 25 de tineri în sală, de toate vârstele care promiteau mult, aveau idei, probleme ce se doreau a fi rezolvate. Dar încetul cu încetul avântul a scăzut, numărul celor de la început s-a redus, astfel încât la final am rămas o mână de oameni. De ce să nu recunoaştem faptul că era de aşteptat acest lucru, iar intenţia noastră de început nu a fost cantitatea ci calitatea. Am spus o mână de oameni, dar toţi motivaţi şi dornici să înveţe. M-am referit de câteva ori la învăţare, dar ce era de învăţat? Să înveţe despre Europa, despre proiecte finanţate din bani europeni. De ce ? Cu ce ne ajută? Foarte simplu! Toată lumea ştie că România este membră a U.E., dar foarte puţini ştiu că Romania va beneficia până în 2013 de sume considerabile de bani. De ce aceşti bani? Aceşti bani sunt veniţi de la U.E. cu un scop foarte clar: diminuarea diferenţelor pe care România le are faţă de U.E., la toate capitolele. Ce înseamnă mai clar acest lucru? Înseamnă că fiecare dintre noi, persoane fizice sau juridice, care au idei bune pentru societate, pentru protecţia socială, pentru afaceri, pentru creşterea gradului de implicare al rommilor în viata comunităţii, şi nu au fondurile necesare pentru a duce la bun sfârşit ideea, au acum există o şansă. Trebuie doar să gândească, să acceseze un fond de finanţare, să scrie un proiect şi să-şi pună ideea în practică (dacă e bună şi e acceptată!).

Asta am făcut şi noi! Am vrut să învăţăm aplicând! Acea mână de oameni care am rămas, aici amintind pe Mihaela, Cristi, Cătălin, Andrei şi subsemnatul Cătălin Benţa, am găsit un fond de finanţare oferit de DIRECŢIA JUDEŢEANĂ DE TINERET-IAŞI. Nu erau mulţi bani, dar era un început. Următorul pas a fost identificarea unei probleme a tinerilor din Târgu Frumos în special, dar care să fie şi o problemă a tinerilor din generaţia actuală. Nu ne-a fost prea greu pentru că de probleme nu ducem lipsa. Folosind ca sursa de informaţie un voting de pe o pagină de WEB, am observat că tinerii petrec prea mult timp în faţa calculatorului, peste 7 ore pe zi ceea ce este îngrijorător. De aici apar o serie de probleme: sedentarismul, lipsa comunicării directe, deformarea limbajului, o dezvoltare fizică şi psihică defectuoasă. Nu spunem că în general calculatorul este periculos, dar ca orice lucru în exces, devine nociv la un moment dat. Ideea este că trebuie să realizăm un echilibru în viaţa noastră. Echipa de care v-am amintit mai sus asta încearcă să facă: să promoveze acest echilibru. Şi am trecut la treabă. Am găsit un loc bun, nişte tineri pe măsură, dispuşi să înveţe şi să aplice! Echipa noastră a scris un proiect: LERN TO GET INVOLVED. Prin derularea acestui proiect vom încerca să identificăm împreună cu tinerii participanţi, modalităţi de dezvoltare echilibrată atât fizică cât şi psihică, să identificăm oportunităţile pentru succesul viitor, vom încerca să ne cunoaştem mai bine, vom crea echipe pentru a desfăşura activităţi sportive. Va fi foarte antrenant şi garantăm distracţia! Va fi ceva nou pentru Târgu Frumos, şi inedit: să mă distrez şi în acelaşi timp să învăţ ceva care cu siguranţă o să-mi folosească în viaţă!!!!

Aşa că vă invit la Muncel-Siret, dar mai înainte trebuie să descărcaţi formularul de înscriere de pe ASRYS şi să-l completaţi, iar apoi să-l trimite-ţi la adresa indicată. Astfel a-ţi intrat în faza de selecţie. Dacă a-ţi fost acceptat, ne vom vedea la Muncel împreună cu prietenii şi colegii mei: Mihaela - project manager-ul, Cristi Colotin – responsabil cu marketing-ul, Cătălin Zapodeanu - care ne va consilia pentru activităţile sportive, Andrei Baltag - responsabil cu party şi distracţia, iar cel care va scrie aceste rânduri, Cătălin Benţa, va asigura buna desfăşurare a proiectului din punct de vedere financiar. Deci eu sunt responsabilul financiar al proiectului. Aşa că ţineţi aproape - fără mine nu se întâmplă nimic (ca să mă laud puţin!)! Glumeam... Bineînţeles că toţi colegii mei împreună cu mine avem un rol bine determinat în desfăşurarea proiectului şi suntem cu toţii responsabili!

Poate o parte dintre voi mă ştiu; sunt profesor, predau de ceva ani, am încercat şi am reuşit să mă implic în viaţa comunităţii locale, considerând că fiecare dintre noi avem ceva de spus. Iar pentru a ne face auziţi trebuie să vorbim într-un cadru organizat şi mă refer la diferite asociaţii, organizaţii. Dar mai multe la Muncel.

Ca responsabil financiar al proiectului, voi avea grijă să nu lipsească nimic, aici incluzând masa, cazarea, condiţiile pentru buna desfăşurare a activităţilor. Aşa cum am mai spus vom învăţa şi ne vom distra. Aştept să vă înscrieţi şi să ne vedem în tabără!

Cătălin Benţa

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se formulează un obiectiv SMART?

Tîrgu Frumos - cele mai importante obiective turistice

Turism în Paşcani